Sunday, May 11, 2008

LIVE @ KRAWALL 2000

some more Hamburg tape only recordings. this time most of the stuff was recorded live at a place called Krawall 2000 (translates to Riot 2000). the CORONERS recordings are from a tape I got from one of Hamburgs 1st PUNKS back in the early 90ies without a cover or a tracklist. other recordings are from a Krawall 2000 livetape comp. featuring CORONERS, BUTTOCKS, HANS-A-PLAST, RAZORS, etc. and as there was a track from MEINE SCHUPPEN and one from SPIEL 77 that were never released on vinyl as some kind of bonus on the tape without cover I included those 2 tracks too! I didn´t rip the whole Krawall 2000 livetape. the stuff I left out is the stuff of some Swedish bands and some German stuff. however, I included one track of HALT DIE SCHNAUZE so you might get a clue why I didn´t rip the rest of the german stuff! quality isn´t the best but as written in a previous post if you do care for soundquality on this kind of recordings you´re a fucking idiot anyway!

5 comments:

  1. Fantastic post! I can't believe there ain't been any comments in 2 days (I saw the post yesteday but hadnt time for stopping, downloading & commenting). Great to be able to listen to more Coroners, & I'm intrigued on the other bands. I'll comment again after listening in decent conditions (which may take a while), bis dann, vielen Dank!!
    Fernando :)

    ReplyDelete
  2. Lecker lecker lecker lecker! Endlich mal ein vernünftiger Papst hier! Deinen Blog werd ich im Auge behalten.

    ReplyDelete
  3. so schööne leckere sachen
    und....
    ...ssoo scheiß sound
    aber nicht wegen altem tape
    keine soundkarte?
    entrauscht mit falschem programm?
    nero vielleicht?
    schade! aber wenigstens mal gehört

    ph

    ReplyDelete
  4. @ ph:

    da liegst du leider falsch!
    - ich hab ne soundkarte
    - ich rip meine sachen (normalerweise) nicht mit nero

    deswegen wohl sound schlecht weil die alten tapes keinen besseren sound hergeben!

    wenn du ein programm hast mit dem man bessere ergebnisse erziehlt immer her damit!

    ReplyDelete
  5. huh, hab schon angst gehabt, dasses inn falschen hals kriegst

    also dieses klingeln und der unterwassersound liegt irgendwie am rechner (deswegen meine nero-vermutung)
    tipp vor dem aufnehmen: die blende vom kassettenlaufwerk abnehmen und mittels feinmechaniker-schraubendreher den sound durch verstellen des tonkopfes optimieren
    direkt vom tapedeck in die soundkarte, kurzes oder gutes kabel
    ich benutze eine terratec soundkarte, fahr ganz gut damit
    ich nehme "nur" mit steinberg-wavelab auf, bin aber zufrieden
    restauration mit steinberg-clean, aber in maßen, man kann schnell den sound versauen
    mit clean kannst du auch wunderbar komprimieren
    schneiden mit wavelab und fertig

    was nimmst du?

    mein angebot: poste ma die tapes unrestauriert und ich versuch mein glück

    ich hab hier ne menge ddr-untergrundzeugs gerippt und bin mit dem ergebnis sehr zufrieden
    auch schlechte live-aufnahmen lassen sich hinkriegen

    also, bin gespannt

    ph

    ReplyDelete